Коли дому Господь не будує, даремно працюють його будівничі при ньому! Коли міста Господь не пильнує, даремно сторожа чуває! (Пс.126:1) |
Вівторок, 11.02.2025, 10:06 Вітаю Вас Гість! |
ЧОРТКІВ ДУХОВНИЙ - сторінка духовного життя міста | Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Форум |
« Вересень 2016 » | ||||||
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Мои фотографии [9] У цьому розділі зібрані персональні фото. |
Моя родина [0] |
08:46 Що маємо знати про храм і богослужіння? | |
Вечірня: псалом 103-ій Літургічні рубрики називають псалом 103-ій «передначинательним», він бо починає і саму відправу, і ряд тих псалмів, які входять у склад Вечірні. Та цю назву він успадкував від псалма 140-го, що в давнину був на початку цього богослужіння. 103-ій псалом потрапив на початок вечірні, правдоподібно, з палестинського монашого послідування вечірні, яка після іконоборства служилась у соборі Софії. Даний псалом має дві частини: космогонічну і контемплятивну. В І-ій частині священний автор описує діло творення, згідно з початковими книгами Буття. Отже: покликання Бого до існування світла, води, хмар, вітрів (ст. 2-4); виникнення суші і моря, розмежування вод і закріплення суходолів (ст. 5-9); наводнення землі джерелами і вирощення рослин-квітів (ст. 10-12); поява морських тварин і рослин на суходолі: пшениці, вина, оливи – звірятами (ст. 16-18); устійнення днів та пір року (ст. 19-23). ІІ частина – це насправді «філософія богослов’я». В очах священного автора людська душа – це немов те безкрає море (ст. 24-25); життя – смерть, усі створіння землі в Божих руках: «Зішлеш Твій дух – вони оживають, і Ти відновляєш лице землі. Нехай слава Господня буде повіки, нехай Господь радіє творами своїми» (ст. 30-34). Краса сотворених речей, гармонія всього існуючого спонукає старозавітного поета заспівати величний гімн прослави Творця. Наприкінці, однак, у ці радісні тони вплітається прикрий дисонанс: згадка про грішників, які вносять розлад у щасливу гармонію природного ладу. Тож вирікає псалмопівець: «Нехай грішники з землі щезнуть, і беззаконних більше хай не буде!» Ці слова пізніше, на «Блажен муж», матимуть і пояснення і практичне застосування. Тут вони виступають як той літургічний елемент, що пізніше знайде повноту свого оформлення. Після цього дисонансу священний автор знову вдаряє у величний, дзвінкий акорд початкової пісні прослави: «Благослови, душе моя, Господа!» і закінчує єврейським «Алилуя», щоб воно радісним гомоном неслось по всій вселенній аж до небес. В Києво-Печерській Лаврі, чернецтво витворило свій власний спосіб вокального 103-ого псалма. Його розпочинали з низького тону й поступово щораз більше його підвишували, щоб кінцевим стихам надати радісної величності. У нас тепер 103-ій псалом проказується двома хорами по черзі. В більші свята його співається як особливий розспів, на зразок своєрідного речитативу, надаючи перевагу зрозумілості змісту, а потім мелодії. Відповідальний за рубрику: о. д-р Мирослав Думич | |
|
Всього коментарів: 0 | |