Коли дому Господь не будує, даремно працюють його будівничі при ньому! Коли міста Господь не пильнує, даремно сторожа чуває! (Пс.126:1) |
Вівторок, 26.11.2024, 08:59 Вітаю Вас Гість! |
ЧОРТКІВ ДУХОВНИЙ - сторінка духовного життя міста | Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Форум |
Мои фотографии [9] У цьому розділі зібрані персональні фото. |
Моя родина [0] |
17:49 Що маємо знати про храм і богослужіння? | |
Плоди Євхаристії – єдність Церкви як Тіла Христового Однією з цілей участі людини у Пресвятій Євхаристії є відчуття до приналежності до Церкви – спільноти. Через причастя у людини поступово народжується почуття єдності, досконалого послуху, безкорисної взаєможертвенності і тихої любові. Бо саме ці чесноти стали основою невинної хресної смерті за життя світу, ключем Євхаристії, необхідністю, без якої неможливо зростати у вірі. Ісус дав нам своє Тіло і Кров; він кличе, щоб його діти частіше приходили (приступали) до нього і в присутності Пресвятої Трійці єдналися з ним та один з одним. Святі Отці часто говорили, що Церква є нова Єва, яка народилася з ребра Христа в часі його смертного сну, як древня Єва з ребра Адама, що заснув. Святий Іван Золотоустий говорить: «Роздумайте над ще одним прихованим одкровенням. Я сказав вам, що вода і кров означають хрещення і причастя. Обидва ці Таїнства – Хрещення в нове життя і Євхаристія – беруть початок від проколених Христових ребер в Адама, щоб створити жінку, подібно, як Христос дарував нам воду і кров зі своїх грудей, щоб збудувати Церкву. Переконайтеся, наскільки Христос єдиний зі своєю невістою» (Амман А., Путь отцов. Краткое введение в патристику, Милан, с. 178). «У Святій Євхаристії вміщується все духовне благо Церкви, тобто сам Христос, наша пасха й життєдайний хліб, який через своє тіло, - оживлене й оживляюче в Святому Дусі, - дає життя людям, які таким чином заохочуються і спонукаються приносити разом з ним в офіру і себе самих, і свої праці, й усі створені речі» (Документи ІІ Ватиканського Собору, Декрет про служіння і життя пресвітерів, 5, Львів 1996). Народившись від Бога, поставлений у Таїнстві Хрещення водою і Духом у царсько-священну гідність, новопросвічений торжественно вводиться в євхаристійне зібрання. Молитва Церкви є молитва до Отця в Христі. Хто не є в Христі, той не може в ній брати участь, той не може взяти участь в Євхаристії. А бути в Христі – це значить священнодіяти Богові Отцю своєму. А особливо служіння на євхаристійному зібранні, на якому все починається і все закінчується, і з яким тому зв’язано всяке служіння в Церкві. Тут і є християнське покликання з’єднатися з Господом, унаслідувати вічне життя через Ісуса Христа. Церква безнастанно оживляється і обновляється Святим Духом, який є джерелом її життя. Вона є середовищем, в якому здійснюються в теперішньому житті з’єднання з Богом, яке завершиться в майбутньому після воскресіння мертвих. Усі умови для з’єднання з Богом дані Церкві. Св. Атанасій Великий говорить, що Тіло Христове, з яким християни з’єднуються в Хрещенні, є коренем нашого воскресіння і нашого спасіння. Таїнственне життя, життя в Христі – це безперервна боротьба за Божу благодать. Це боротьба, в якій є піднесення і упадки, бо вона (благодать) має перемінити нашу природу. «Ціла Церква є Церква каяників, Ціла Церква – Церква погибаючи», - говорить св. Єфрем. Щоб звільнитися від всякого підступу гріха і безперестанно зростати в благодаті, нам дарується Таїнство Тіла і Крові Христової. Через нього ми єднаємося з Христом і, одночасно, з усіма членами Церкви. Євхаристія – це трапеза братерства з характерною для неї атмосферою єдності і любові. Не виконуючи Ісусового наказу взаємної любові, не можна гідно брати участі у його Тілі та Крові. Св. Іван Золотоустий каже: «Скуштував Крові Господньої, а не помічаєш навіть брата свого. Зневажаєш цей стіл, якщо не признаєш за гідну участь у твоїй поживі брата твого, що достойний був засісти при тім самім столі Господнім. Бог звільнив тебе від усіх гріхів і запросив до свого столу, а ти навіть тоді не став милосерднішим». Єднання всіх у святому причасті відбувається через постійний зріст любові, який подає Євхаристія, бо любов об’єднує і творить одне серце і одну душу. Джерелом тієї любові є Христос, який сказав: «Хто споживає тіло моє і кров мою п’є, той у мені перебуває, а я – в ньому» (Ів 6, 56). Відповідальний за рубрику: о. д-р Мирослав Думич | |
|
Всього коментарів: 0 | |