Коли дому Господь не будує, даремно працюють його будівничі при ньому! Коли міста Господь не пильнує, даремно сторожа чуває! (Пс.126:1) |
Вівторок, 26.11.2024, 08:33 Вітаю Вас Гість! |
ЧОРТКІВ ДУХОВНИЙ - сторінка духовного життя міста | Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Форум |
Мои фотографии [9] У цьому розділі зібрані персональні фото. |
Моя родина [0] |
15:04 Що маємо знати про храм і богослужіння? | |
Старозавітні прообрази Євхаристії – її символіка Пресвята Євхаристія – «джерело і вершина всього християнського життя» (ІІ Ватиканський Собор, Догм. Конст. «Lumen gentium», 11). «Усі інші Таїнства, як і всі церковні служіння та діла апостольства, пов’язані з Євхаристією і до неї спрямовані. Бо Євхаристія містить у собі весь духовний скарб Церкви, тобто Самого Христа – нашу Пасху» (ІІ Ватиканський Собор, Декр. «Presbyterorum ordinis», 5). Євхаристія, здійснена на святій Літургії, є жертвою, бо в ній Христос жертвується за гріхи світу. Як одинока Жертва, що подобається Богові, Він (Христос) приніс себе лише раз за всіх, на хресті. Прообразами Пресвятої Євхаристї у Старому Завіті були:
Біблійні прообрази і розвиток ідеї жертвоприношення в Старому Завіті – Авель, Авраам, Мелхиседек, - показують нам, як жертвоприношення розвинулося: Бут 4, 2 -5; 14, 17 – 20; Пс 109, 4. Визволення ізраїльтян із Єгипту і їхня подорож до Обіцяної землі розпочалася жертвоприношенням: кожна родина мала заколоти ягня – Агнця, а його кров’ю намазати одвірки входу до свого дому. Бог пощадив ті оселі, що так були позначені, коли переходив попри них Ангел, щоб покарати Єгипет (див. Вих 12, 1 – 7; 12 – 13). У Старому Завіті найвиразнішим прообразом Пресвятої Євхаристії була манна з неба, яку споживали євреї на шляху до Обіцяної Землі. Ісус казав: «Батьки ваші манну в пустині споживали, - і померли. Це ж – хліб, що з неба сходить, щоб той, хто їстиме його, не вмер» (Ів 6, 49 – 50). Чуда помноження хлібів, коли Господь мовить благословення, ламає і через своїх учнів роздає хліб, щоб нагодувати натовп, провіщають багатство цього єдиного Хліба – євхаристійного (пор. Мт 14, 13 – 21; 15, 32 - 39). Знак перетворення води у вино в Кані Галилейській вже заповідає годину прославлення Ісуса. Цей знак заповідає завершення весільного бенкету в Царстві Отця, де вірні питимуть нове вино (пор. Мр 14, 25), що стало Кров’ю Христа. Смерть Христа на хресті, як правдива жертва Нового Завіту, сповнила всі пророцтва і здійснила всі прообрази Старого Завіту. Це чітко підтверджено в Новому Завіті, особливо в Діяннях апостолів 8, 33; Ів 1, 29; 1 Кор 5, 7. Своєю Кров’ю на хресті Христос підписав і закріпив Новий Завіт між Богом і людьми. Ісус Христос на Тайній вечері започаткував – установив свою Пасху – перехід із життя туземного до небесного.
Відповідальний за рубрику: о. д-р Мирослав Думич | |
|
Всього коментарів: 0 | |