Коли дому Господь не будує, даремно працюють його будівничі при ньому! 
  Коли міста Господь не пильнує, даремно сторожа чуває! (Пс.126:1)             
П'ятниця, 29.11.2024, 20:35 Вітаю Вас Гість!
ЧОРТКІВ ДУХОВНИЙ - сторінка духовного життя міста  Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Форум

УВАГА! ЗМІНИЛИСЬ РЕКВІЗИТИ ДЛЯ БЛАГОДІЙНИХ ВНЕСКІВ!

Анонс майбутніх подій


Життя парафії

    Церква Непорочного Зачаття Пречистої Діви Марії м. Чортків -це твоя парафія! 
    Пропонуємо тобі розпорядок життя нашої Церкви протягом тижня (раптом пригодиться ): 
    * ПОНЕДІЛОК 
    18.30 – зустріч ‘’Матері в молитві’’ в Церкві, і в домашніх групках. Кожного першого понеділка місяця – спільна зустріч всіх групок у Церкві. 18.30 – зустріч ‘’Братства Чоловіків Св. Йосифа’’ (в приміщенні ‘’КАРІТАСУ’’)
    * СЕРЕДА 
    Молитва за зцілення з мощами Св.Пантелеймона (після вечірньої Служби Божої)
    * ЧЕТВЕР
    18.30 – курс ‘’АЛЬФА’’ 
     *П’ЯТНИЦЯ
     17.00 – зустріч дітей 5-8 класів у спільноті ‘’СЕРЦЕ МАРІЇ’’ 18.30 – зустріч Спільноти ‘’Віри, Надії, Любові і матері їх Софії’’ 
     * СУБОТА
     18.00 – зустріч ‘’Української молоді Христової’’ 
     * НЕДІЛЯ
     12.00 і 14.30 – ‘’Недільна Школа’’ для учнів молодших класів. 18.00 – зустріч ‘’Біблійного гуртка’’ (в Церкві). 

     Для членів СПІЛЬНОТИ: Вівторок – особиста молитва за групу Прослави і групу творчості; Середа – особиста молитва і добровільний піст за СПІЛЬНОТУ. Ми разом, і разом нам тепліше…

Календар

«  Листопад 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Категорії розділу

Мои фотографии [9]
У цьому розділі зібрані персональні фото.
Моя родина [0]

Форма входу

Пошук

Наше опитування

Дайте оцінку сайту
Всього відповідей: 347

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2014 » Листопад » 17 » Що маємо знати про храм і богослужіння?
14:23
Що маємо знати про храм і богослужіння?

 Запитання і відповіді щодо

Таїнств Хрещення і Миропомазання     

  • Для чого обходять з охрещеним довкола тетраподу?

            Існують деякі традиційні обряди, які пов’язані з хрещенням. Один з них – це обхід з новохрещеним довкола купелі або тетраподу. Його походження пов’язують із тим, що колись  хрещення відбувалося в окремій будівлі – баптистерії (Шмеман А., Водою і Духом, с.143). Новохрещені урочисто зі свічками йшли з баптистерію в храм, де їх очікувала церковна спільнота, щоб разом звершувати пасхальну літургію. Згодом, коли стали хрестити головним чином малих дітей, такий звичай затратився, а натомість виникла практика обходу довкола хрестильної купелі чи тетраподу. Однак і тепер, коли звершують цей обряд, то вірні співають: «Ви, що в Христа хрестилися, у Христа зодягнулися». Ці слова, які на Великдень співаємо замість трисвятого, нагадують про зв'язок хрещення з Христовим воскресінням.

  • Що це за обряд: постриження новохрещених?

            У деяких парафіях при хрещенні зберігся обряд постриження новохрещеного. Цей обряд, як і омивання мира належить до обрядів «восьмого дня», які звершували після хрещення. Обряд по стриження в багатьох релігіях був обрядом «переходу» з одного суспільного становища в інше. В християнській традиції хрестильне постриження  пов’язують із повним відданням новохрещеного Богові: «Постригається раб Божий…». Сучасний требник УГКЦ не містить молитви на постриження новохрещених.

  • Що таке «вивід» і коли та для чого виконують цей обряд?

            Йдеться про «молитву над матір’ю в сороковий день після народження дитини». Згідно зі стародавніми звичаями, жінку, яка народила дитину, якийсь час вважали «нечистою». Вже у Старому Завіті щодо цього існували певні приписи. Християнська традиція також забороняла породіллі входити у храм і брати участь у церковних богослужіннях упродовж сорока днів від народження дитини. Після періоду очищення над жінкою у притворі храму відмовляли спеціальні молитви, після яких вона знову могла входити у храм та брати участь у богослужінні. Назва «вивід», очевидно, походить від церковнослов’янського «уведеніє», тобто «введення». Разом із «уведенням» породіллі відбувається «воцерковлення» новонародженого. Для цього також є відповідні молитви. Через воцерковлення новонароджений стає повноправним членом конкретної церковної громади. Внаслідок розвитку обряду в сьогоднішній молитві сорокового дня об’єдналися кілька обрядів, які колись звершувалися окремо (зокрема при хрещенні дорослих). Тепер «очищувальна молитва» над жінкою, «воцерковлення» перед хрещенням і «приведення» в храм новохрещеного об’єднані в одному обряді. Дехто в такому поєднані вбачає наголошування на єдності матері й дитини, коли вона ще не здатна існувати без матері, а тому «становитиь один об’єкт благословення, освячення і молитви (Шмеман А., Водою і Духом, с.188). Це бачимо в приписі, що передує молитві: «Коли мати з дитям схилила голову, ієрей робить над ними знак хреста і, до торкаючи його голови, мовить молитву…» (Требник, Львів 2001, с. 14).

            Для жінки молитва сорокового дня означає повернення у видиму церковну спільноту, від якої вона була вимушено відділена через «усяку неміч і недугу…». Натомість для дитини «воцерковлення» полягає у принесенні до церкви, яким її ніби жертвують Богові на зразок того, як Богородиця колись принесла до храму малого Христа і поклала на руки праведного Симеона (Шмеман А., Водою і Духом, с.192).

 Відповідальний за рубрику:  о. д-р Мирослав Думич 

Переглядів: 2206 | Додав: chortkiv | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]