Коли дому Господь не будує, даремно працюють його будівничі при ньому! Коли міста Господь не пильнує, даремно сторожа чуває! (Пс.126:1) |
Середа, 08.05.2024, 15:26 Вітаю Вас Гість! |
ЧОРТКІВ ДУХОВНИЙ - сторінка духовного життя міста | Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Форум |
« Червень 2016 » | ||||||
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
Мои фотографии [9] У цьому розділі зібрані персональні фото. |
Моя родина [0] |
14:58 Що маємо знати про храм і богослужіння? | |
Божественна Літургія: запитання і відповіді
Згідно із давньою традицією, у східному обряді три «Таїнства християнського втаємниченн» (Хрещення, Миропомазання та Євхаристія) уділяються разом. Тобто після Хрещення одразу уділяють Миропомазання, а тоді новохрещений причащається на Літургії. Таку практику застосовують не лише для дорослих, а й для дітей. Згідно з цією традицією, немає початкової межі віку людини для причащання. В Греко-Католицькій Церкві внаслідок латинізаційних процесів у XVIII ст. було заборонено причащати немовлят і малих дітей. Однак тепер традиційна практика знову відновлюється.
Щодо цього існують різні підходи. Західний підхід ґрунтується на переконанні, що причащатися потрібно свідомо, тому вимагає приводити дітей до сповіді від «початку уживання розуму». Такий критерій є досить дискусійним, тому що його складно застосувати до якоїсь певної категорії дітей. Одні діти розвиваються швидше, інше повільніше, отже підхід мав би бути індивідуальним. На Сході зазвичай без сповіді дітей причащають аж до семи літ.
Причастя призначене для учасників Божественної Літургії, що є логічним завершенням усієї молитви спільноти. В нашому обряді причастя поза Літургією передбачено для важкохворих та вмираючих. Усі інші вірні причащаються на Божественній Літургії, у якій беруть участь, жодні інші причини не виправдовують поза літургійного причащання (в тому числі й під час великодньої сповіді).
Антидор – це частиці просфори, що їх священик відділяє під час проскомидії, готуючи Агнець, який стане Тілом Христовим. Згідно з уставом, антидор роздає священик у кінці Літургії тим вірним, які не причащалися. На це вказує сама назва – «антидор» з грецької мови означає «замість дару». Антидор слід приймати благовійно, склавши долоні навхрест, праву на ліву. Перед прийняттям антидору потрібно дотримуватись посту, як і перед причастям, оскільки цей хліб є частиною приношення на Божий жертовник, від якого він освячується.
Богослужіння не можна переривати будь-якою додатковою інформацією. Якщо потрібно щось оголосити для загалу, то це треба зробити після заключного відпусту, коли царські двері вже зачинено. До заключного відпусту робити якісь оголошення, а зокрема світські, недоречно і заборонено. Втім більш слушно інформацію вивісити на дошці оголошень, замість виголошувати з амвону. Відповідальний за рубрику: о. д-р Мирослав Думич | |
|
Всього коментарів: 0 | |