Коли дому Господь не будує, даремно працюють його будівничі при ньому! 
  Коли міста Господь не пильнує, даремно сторожа чуває! (Пс.126:1)             
Четвер, 25.04.2024, 08:13 Вітаю Вас Гість!
ЧОРТКІВ ДУХОВНИЙ - сторінка духовного життя міста  Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Форум

УВАГА! ЗМІНИЛИСЬ РЕКВІЗИТИ ДЛЯ БЛАГОДІЙНИХ ВНЕСКІВ!

Анонс майбутніх подій


Життя парафії

    Церква Непорочного Зачаття Пречистої Діви Марії м. Чортків -це твоя парафія! 
    Пропонуємо тобі розпорядок життя нашої Церкви протягом тижня (раптом пригодиться ): 
    * ПОНЕДІЛОК 
    18.30 – зустріч ‘’Матері в молитві’’ в Церкві, і в домашніх групках. Кожного першого понеділка місяця – спільна зустріч всіх групок у Церкві. 18.30 – зустріч ‘’Братства Чоловіків Св. Йосифа’’ (в приміщенні ‘’КАРІТАСУ’’)
    * СЕРЕДА 
    Молитва за зцілення з мощами Св.Пантелеймона (після вечірньої Служби Божої)
    * ЧЕТВЕР
    18.30 – курс ‘’АЛЬФА’’ 
     *П’ЯТНИЦЯ
     17.00 – зустріч дітей 5-8 класів у спільноті ‘’СЕРЦЕ МАРІЇ’’ 18.30 – зустріч Спільноти ‘’Віри, Надії, Любові і матері їх Софії’’ 
     * СУБОТА
     18.00 – зустріч ‘’Української молоді Христової’’ 
     * НЕДІЛЯ
     12.00 і 14.30 – ‘’Недільна Школа’’ для учнів молодших класів. 18.00 – зустріч ‘’Біблійного гуртка’’ (в Церкві). 

     Для членів СПІЛЬНОТИ: Вівторок – особиста молитва за групу Прослави і групу творчості; Середа – особиста молитва і добровільний піст за СПІЛЬНОТУ. Ми разом, і разом нам тепліше…

Календар

«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728

Категорії розділу

Мои фотографии [9]
У цьому розділі зібрані персональні фото.
Моя родина [0]

Форма входу

Пошук

Наше опитування

Дайте оцінку сайту
Всього відповідей: 347

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2017 » Лютий » 24 » Що маємо знати про храм і богослужіння?
14:36
Що маємо знати про храм і богослужіння?

Що маємо знати про храм і богослужіння?

Вечірня. Відпуст

Відпустом у ширшому значенні звуться завершальні молитви кожного богослужіння, також і вечірні. Існує три основні різновиди таких відпустів:

1)    великий відпуст: буває на завершення великої вечірні, а також вечірні у п’ятницю;

2)    середній відпуст: буває наприкінці повсякденної вечірні;

3)    малий відпуст: завершує великопісну вечірню.

Відпуст – «аполісіс» - це «відпущення вірних під кінець богослужіння»[1]. Великій Вечірні відповідає «великий відпуст»[2], з деякою особливістю житійного богослужіння, а саме: літургічне благословення – «Благословення Господнє на вас, Його благодаттю і чоловіколюб’ям: завжди, нині і повсякчас і на віки віків» - яке  з Божественної Літургії перейшло у Вечірню.

До складу цих відпустових молінь звичайно входить кілька молитов. У великому відпусті насамперед диякон закликає уваги вірних виголосом «Премудрість». У відповідь всі просять священика благословити їх. Предстоятель виголошує «Благословен Христос Бог наш, завжди, нині і повсякчас, і на віки віків» – це є звеличення Господа Бога у старозавітному стилі[3].

Опісля слідує моління про утвердження православної християнської віри[4]. Оригінально воно було многоліттям, яке вірні співали імператорові, присутньому на богослужінні; таких молитов за імператора чи царя, або за правлячу владу, було і є у нашому богослужінні багато[5].

Після цього вірні возвеличують Божу Матір гімном «Чеснішу від херувимів»[6].

За традицією, після відпусту співаються також короткі стихири чи гімни: напередодні неділі – воскресну стихиру «Воскресіння Твоє Христе Спасе», у будні – гімн «Владичице, прийми молитви рабів твоїх», у неділю ввечері – молитва «Під твою милість», напередодні свят – святкові кондаки.

Відповідальний за рубрику: о. д-р Мирослав Думич

 

[1] Mateos J., Le Typicon de la Grande Eglise, Vol.II, Roma 1962, p. 77, n. 3.

[2] Див. Дольницький І., Типик Української Католицької Церкви, Рим 1992, 18, 20. Див. Священна Конгрегація для Східної Церкви, Устав Богослужень Вечірні, Утрені і Божественної Літургії, Рим 1958, 18-19.

[3] Марусин М., Божественна Літургія, Рим 1992, 342.

[4] Слово «православний» було вжите в Церкві вперше авторитетно й офіційно на Вселенському Соборі в Халкедоні 451 р. супроти монофізитів. І цією назвою Собор визначив тих вірних, що право славлять Бога. У VII ст. термін «православний» стає загальноприйнятий і на Сході, і на Заході на означення ви знавців правдивої віри і на відрізнення від усіх єретиків. Іван Дамаскин, великий богослов Східної Церкви, написав окремий твір «Про Православну Віру», тобто ту віру, що її визнає ціла Христова Церква, Схід і Захід. Назва «православний» набрала ще більшої ваги, коли Другий Нікейський Собор 787 р. застосував її проти іконоборців, яких засудив. А на Соборі 842 р. було вирішено, щоб перемогу над іконоборством щорічно святкувати в першу неділю Великого посту, і ця неділя дістала назву «Неділя Православ’я», тобто неділя правдивої вселенської Христвої віри супроти всяких єретиків. Лостен В., Наша християнська спадщина, Свічадо, Львів 2016, 53. 

[5] Головацький Р., Пояснення Богослужень. Вечірня, Повечір’я, Північна, Утреня, Часи Українського обряду, Місіонер, Львів 1998, 81.  

[6] Пісню «Чеснішу від Херувимів» наводить у своїх творах св. Єфрем Сирійський у IV ст., але щойно у VIII ст. вносить її в літургічні тексти св. Косма Маюмський, один з творців утреннього канону на пошану Богородиці.  Головацький Р., Пояснення Богослужень. Вечірня, Повечір’я, Північна, Утреня, Часи Українського обряду, Місіонер, Львів 1998, 87.   

Переглядів: 778 | Додав: chortkiv | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]