Коли дому Господь не будує, даремно працюють його будівничі при ньому! 
  Коли міста Господь не пильнує, даремно сторожа чуває! (Пс.126:1)             
Субота, 20.04.2024, 02:34 Вітаю Вас Гість!
ЧОРТКІВ ДУХОВНИЙ - сторінка духовного життя міста  Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Форум

УВАГА! ЗМІНИЛИСЬ РЕКВІЗИТИ ДЛЯ БЛАГОДІЙНИХ ВНЕСКІВ!

Анонс майбутніх подій


Життя парафії

    Церква Непорочного Зачаття Пречистої Діви Марії м. Чортків -це твоя парафія! 
    Пропонуємо тобі розпорядок життя нашої Церкви протягом тижня (раптом пригодиться ): 
    * ПОНЕДІЛОК 
    18.30 – зустріч ‘’Матері в молитві’’ в Церкві, і в домашніх групках. Кожного першого понеділка місяця – спільна зустріч всіх групок у Церкві. 18.30 – зустріч ‘’Братства Чоловіків Св. Йосифа’’ (в приміщенні ‘’КАРІТАСУ’’)
    * СЕРЕДА 
    Молитва за зцілення з мощами Св.Пантелеймона (після вечірньої Служби Божої)
    * ЧЕТВЕР
    18.30 – курс ‘’АЛЬФА’’ 
     *П’ЯТНИЦЯ
     17.00 – зустріч дітей 5-8 класів у спільноті ‘’СЕРЦЕ МАРІЇ’’ 18.30 – зустріч Спільноти ‘’Віри, Надії, Любові і матері їх Софії’’ 
     * СУБОТА
     18.00 – зустріч ‘’Української молоді Христової’’ 
     * НЕДІЛЯ
     12.00 і 14.30 – ‘’Недільна Школа’’ для учнів молодших класів. 18.00 – зустріч ‘’Біблійного гуртка’’ (в Церкві). 

     Для членів СПІЛЬНОТИ: Вівторок – особиста молитва за групу Прослави і групу творчості; Середа – особиста молитва і добровільний піст за СПІЛЬНОТУ. Ми разом, і разом нам тепліше…

Календар

«  Листопад 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Категорії розділу

Мои фотографии [9]
У цьому розділі зібрані персональні фото.
Моя родина [0]

Форма входу

Пошук

Наше опитування

Дайте оцінку сайту
Всього відповідей: 347

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Листопад » 8 » Що маємо знати про храм і богослужіння?
14:33
Що маємо знати про храм і богослужіння?

 

Вечірня: обряд входу           

Своєрідне споріднення між Божественною Літургією і Вечірнею ми прослідковуємо зокрема в обряді входу.

Найстарший опис входу на вечірньому богослужінні в Єрусалимі подає Етерія у своїй «Прощі» (гл. 24). Він ще цілком нескладний: до ясної освітленої та сповненої запашним кадилом церкви Воскресіння Господнього входив єпископ, заходив через двері до печери Гробу Господнього й там молився та згодом давав своє благословення. Від IV до Х сторіччя цей обряд перейшов стадію подальшого розвитку. Немалий вплив на це мав візантійський цісарський двір зі своїми докладними приписами, які внесено в книгу De ceremoniis aulae Byzantinae[1].  

Так, участь цісаря в церковних богослужіннях збагатила новими формами звичайний обряд входу служителя з супроводом диякона з кадильницею та свіченосцями[2]. Разом з процесом формування цього обряду відбулися у Вечірні деякі зміни й переставлення окремих літургічних елементів.

У давнину (VIII –IX ст.) вхід розпочинався на 8-му стиху 140-го псалма: «До тебе, о Господи, мій Боже, мої очі». Пізніше (Х-ХІІ ст.) літургісти переставили вхід на час співання Богородичного.

В церквах Київської митрополії входи на Вечірні відбувалися із ще більшою урочистістю, зокрема, коли це були соборні храми. Брало в ньому участь усе місцеве духовенство разом зі своїм владикою[3]. На «Слава» головний служитель з священиком й дияконом одягалися і робили вхід: диякон відчиняв святі двері, всі обходили престол та лівими дверима виходили на солею; перед святими дверима служителі кланялися в бік престолу, тим часом як диякон обкаджував ікони Спасителя і Богородиці; після закінчення стихири диякон відступав трохи набік, кланявся головному служителеві і мовив: «Благослови, владико, цей вхід». Він відповідав «Благословенний вхід святих Твоїх…»; диякон відповідав «Амінь», а тоді: «Премудрість, прості!». І всі входили у святилище.

Сьогоднішній устав нормує ці обряди так, як це читаємо в ч. 34: «Як хор зачав співати останню стихиру, священик бере на себе фелон, поблагословивши і поцілувавши, і на С л а в а… приходить з дияконом перед св. трапезу. Відчиняються царські двері. Диякон бере кадильницю і – по благословенні кадила священиком – разом з ним, що тепер спускає фелон, обходить святу трапезу, зачинаючи від правого боку; і так з свіченосцями, що йдуть поперед них, виходять північними дверима.

Стають перед святими дверима: свіченосці по протилежних боках, один побіч ікони Богородиці, другий побіч ікони Спасителя, диякон посередині, а за ним священик. Обидва нахиляють голови і диякон, що тримає трьома пальцями орар, говорить тихо: «Господеві помолімся». Священик говорить тихо молитву входу: «Благий чоловіколюбне Царю». Після молитви входу диякон, вказуючи орачем на схід, каже до священика: «Благослови, владико, святий вхід». Священик благословить у сторону сходу і каже: « Благословенний вхід святих …»[4].    

Вхід священик благословляє хрестоподібно, обернувшись на схід, тобто в бік святих дверей. Знак хреста символізує те, що хресною дорогою Господь відчинив нам двері раю.

Диякон в свою чергу, по закінченні стихири, творить кадильницею знак святого хреста і виголошує в святих дверях: «Премудрість, прості». Хор співає пісню-гімн «Світло тихе».

Відповідальний за рубрику: о. д-р Мирослав Думич

 

[1] Скабаллановичь М., Толковый Типиконъ, ІІ, сс. 128-130.

[2] Обряд кадіння і несення свічок пов'язаний з «виходами» (прилюдними виступами) римських достойників. Тоді їх обкаджувано й супроводжено з запаленими смолоскипами. Перед візантійським цісарем ступав урядовець з «діамвулом» (дорогоцінний свічник); а перед патріархом несли «монамвул». Єрусалимського патріарха супроводжувало 12 ченців із свічками. За уставом Великої Церкви (св. Софія) в Константинополі, на вході Вечірні брали участь три свіченосці        (див. Скабаллановичь М., Толковый Типиконъ, ІІ, сс. 130-131).    

[3] Головацький Р., Пояснення богослужінь, Львів 1998, с. 49.

[4] Устав Богослужень, Рим 1958, сс. 15-16. 

Переглядів: 438 | Додав: chortkiv | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]