Коли дому Господь не будує, даремно працюють його будівничі при ньому! Коли міста Господь не пильнує, даремно сторожа чуває! (Пс.126:1) |
П'ятниця, 19.04.2024, 03:25 Вітаю Вас Гість! |
ЧОРТКІВ ДУХОВНИЙ - сторінка духовного життя міста | Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Форум |
« Липень 2016 » | ||||||
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Мои фотографии [9] У цьому розділі зібрані персональні фото. |
Моя родина [0] |
12:19 Що маємо знати про храм і богослужіння? | |
Християнський похорон: запитання-відповіді
Тих, хто був позбавлений церковного похорону, не хоронять на християнському цвинтарі. Тепер цього правила важко дотриматися, бо християни не завжди мають окремі цвинтарі, однак в сільських місцевостях для самогубців виділяють спеціальне місце, десь на околицях цвинтаря, щоб було зрозуміло, що ці особи похоронені окремо від інших померлих.
У деяких місцевостях прийнято, відвідуючи могили, влаштовувати біля них частування і залишати там поживу, а навіть і спиртне. Такі звичаї мають поганське походження, і християнам не слід їх дотримуватись. Померлий не потребує тілесної поживи, єдина користь, яку ми можемо йому принести – це пам’ятати про нього у наших молитвах. А харчі краще віддати бідним, а не залишати на могилі.
Тих, які були позбавлені церковного похорону, не поминають і в спільній церковній молитві. За них моляться приватно їх рідні та близькі.
Заупокійні богослужіння за померлими, окрім часу похорону, як правило, служать третього, дев’ятого та сорокового дня після смерті, а також через рік після неї, в дні народження чи іменин померлих та дні їхньої смерті. Служать їх в задушні дні, коли прийнято поминати померлих, та за інших нагод, коли хочемо помолитися за наших померлих, особливо під час Великого посту.
Сорокоусти тепер прийнято називати богослужіння за померлих, які служать упродовж сорока днів. Служать їх найчастіше під час Великого посту.
У давнину існував звичай звершувати чин поминання покійних «над кутією», чи «коливом». На тетрапод чи спеціальний столик ставили посудину з вареною пшеницею з медом, яку пізніше роздавали присутнім у церкві. Коливо нагадує про майбутнє воскресіння покійних. Як зерно, щоб дати плід, мусить бути похованим у землю і там зітліти, так і людину віддають землі, сподіваючись на майбутнє воскресіння. Мед у коливі символізує солодкість майбутнього вічного життя. Тепер, зазвичай, колива не вживають, а приносять на парастас хліби, цукор тощо. Спеціальних церковних приписів щодо цього немає. У кожній парафії протягом багатьох років виробився свій звичай щодо цих приносів, його і слід дотримуватися. Найкраще довідатися про все у власній парафії перед тим, як замовляти поминальне богослужіння. Відповідальний за рубрику: о. д-р Мирослав Думич | |
|
Всього коментарів: 0 | |