Коли дому Господь не будує, даремно працюють його будівничі при ньому! 
  Коли міста Господь не пильнує, даремно сторожа чуває! (Пс.126:1)             
Четвер, 25.04.2024, 07:59 Вітаю Вас Гість!
ЧОРТКІВ ДУХОВНИЙ - сторінка духовного життя міста  Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Форум

УВАГА! ЗМІНИЛИСЬ РЕКВІЗИТИ ДЛЯ БЛАГОДІЙНИХ ВНЕСКІВ!

Анонс майбутніх подій


Життя парафії

    Церква Непорочного Зачаття Пречистої Діви Марії м. Чортків -це твоя парафія! 
    Пропонуємо тобі розпорядок життя нашої Церкви протягом тижня (раптом пригодиться ): 
    * ПОНЕДІЛОК 
    18.30 – зустріч ‘’Матері в молитві’’ в Церкві, і в домашніх групках. Кожного першого понеділка місяця – спільна зустріч всіх групок у Церкві. 18.30 – зустріч ‘’Братства Чоловіків Св. Йосифа’’ (в приміщенні ‘’КАРІТАСУ’’)
    * СЕРЕДА 
    Молитва за зцілення з мощами Св.Пантелеймона (після вечірньої Служби Божої)
    * ЧЕТВЕР
    18.30 – курс ‘’АЛЬФА’’ 
     *П’ЯТНИЦЯ
     17.00 – зустріч дітей 5-8 класів у спільноті ‘’СЕРЦЕ МАРІЇ’’ 18.30 – зустріч Спільноти ‘’Віри, Надії, Любові і матері їх Софії’’ 
     * СУБОТА
     18.00 – зустріч ‘’Української молоді Христової’’ 
     * НЕДІЛЯ
     12.00 і 14.30 – ‘’Недільна Школа’’ для учнів молодших класів. 18.00 – зустріч ‘’Біблійного гуртка’’ (в Церкві). 

     Для членів СПІЛЬНОТИ: Вівторок – особиста молитва за групу Прослави і групу творчості; Середа – особиста молитва і добровільний піст за СПІЛЬНОТУ. Ми разом, і разом нам тепліше…

Календар

«  Лютий 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29

Категорії розділу

Мои фотографии [9]
У цьому розділі зібрані персональні фото.
Моя родина [0]

Форма входу

Пошук

Наше опитування

Дайте оцінку сайту
Всього відповідей: 347

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Лютий » 11 » Що маємо знати про храм і богослужіння?
12:54
Що маємо знати про храм і богослужіння?

 

Божественна Літургія: Анафора  

 Наша Церква у своєму вжитку затримала дві старовинні євхаристійні молитви-анафори (грецьк. возношення): святих Василія Великого і Івана Золотоустого. Оскільки вони є осердям Літургій, то й самі Служби названо за іменами цих святителів. Літургії св. Василія служать десять разів у році: на свято Обрізання Господнього і св. Василія Великого, у навечір’я Різдва Христового та Богоявлення, у перші п’ять неділь Великого посту, у Великий четвер і Велику суботу. Літургія св. Івана звершується в усі інші дні, окрім алітургійних.

          По завершенні Символу віри заклик диякона «Станьмо гідно, станьмо зі страхом, будьмо уважні, щоб святе возношення в мирі приносити» підводить нас до головної молитви Літургії. За мить ми будемо творити благодарення Отцеві через Його Сина у Святому Дусі, тому маємо достойно стояти у поставі Божих дітей. На слова диякона ми відказуємо «Милість миру, жертву хвалення», бо приносимо жертву, яка принесла мир для всього світу; жертву, яка єдина може бути достойною хвалою Богові. Священик звертається до вірних привітом-благословенням апостола Павла[1], випрошуючи для них, щоб дари кожної з Осіб Святої Тройці – благодать, любов і сопричастя – перебували з нами. Вірні відповідають тим самим і предстоятелеві. По цьому священик з піднесеними руками закликає всіх присутніх піднести вгору свої серця, а вірні відповідають, що вже піднесли їх до Господа. Священик виголошує: «Благодарім Господа!». Саме звідси починається наша подяка-благодарення Богові за все, що Він нам дарував і задля нас звершив. Погоджуючись із цим священичим закликом, вірні відповідають «Достойно і праведно», тобто ми дійсно маємо за що дякувати, бо Господь, поклоняє мий у Святій Тройці, достойний нашої подяки.

Під час співу цього гімну предстоятель починає молитву анафори, творячи благодарення Богові. У давнину її читали вголос, щоб усі могли чути спасенні діяння, за які дякуємо нашому Творцеві і Спасителеві. Перша частина цієї молитви (від початку до виголосу «переможну пісню…») зветься prefatio, тобто вступ, передмова – у ній ми споминаємо всі Божі діяння, вчинені для нас споконвіку. Ми славимо незбагненного, невидимого, неосяжного і присносущого[2] Отця з Його Сином і Святим Духом, який нас сотворив, підніс від гріха і дарував своє Царство. Ми дякуємо Йому за те, що хоч і перед Ним повсякчасно служить многота ангелів, Він приймає службу благодарення і з наших рук. Ця перша частина анафори завершується гімном «Свят, свят, святю…», співаючи який, ми єднаємось із серафимами у прославі Божій (пор. Іс. 6, 1-3), додаючи від нас слова, якими вітали Христа єврейські діти: «Благословен, хто йде в ім’я Господнє!» (Мт. 21, 9). Ми вітаємо Того, хто сам є служителем Таїнства, хто невидимо сам звершує Літургію, Священика і Жертву, який перебуває між нами і благодарить Отцеві.  

Відповідальний за рубрику: о. д-р Мирослав Думич

 

[1] «Благодать Господа Ісуса Христа й любов Бога і причастя Святого Духа з усіма вами!» (2 Кор. 13, 13).

[2] Заперечення того, чим Бог не є – метод т. зв. апофатичгного богослов’я, яке не може окреслити Вишнього інакше, як тільки відмежувавши від Нього все, що ніби  обмежує Його єство у нашому розумінні. Це не означає, що всі Божі ознаки неправильні – радше вони є невистач альні надмірно малі для того, щоб ними означити Гопода. Єдине окреслення Бога, яке можемо дати – те, що Він є Сущий, як нм і явив себе. 

Переглядів: 498 | Додав: chortkiv | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]