Коли дому Господь не будує, даремно працюють його будівничі при ньому! 
  Коли міста Господь не пильнує, даремно сторожа чуває! (Пс.126:1)             
П'ятниця, 26.04.2024, 00:28 Вітаю Вас Гість!
ЧОРТКІВ ДУХОВНИЙ - сторінка духовного життя міста  Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Форум

УВАГА! ЗМІНИЛИСЬ РЕКВІЗИТИ ДЛЯ БЛАГОДІЙНИХ ВНЕСКІВ!

Анонс майбутніх подій


Життя парафії

    Церква Непорочного Зачаття Пречистої Діви Марії м. Чортків -це твоя парафія! 
    Пропонуємо тобі розпорядок життя нашої Церкви протягом тижня (раптом пригодиться ): 
    * ПОНЕДІЛОК 
    18.30 – зустріч ‘’Матері в молитві’’ в Церкві, і в домашніх групках. Кожного першого понеділка місяця – спільна зустріч всіх групок у Церкві. 18.30 – зустріч ‘’Братства Чоловіків Св. Йосифа’’ (в приміщенні ‘’КАРІТАСУ’’)
    * СЕРЕДА 
    Молитва за зцілення з мощами Св.Пантелеймона (після вечірньої Служби Божої)
    * ЧЕТВЕР
    18.30 – курс ‘’АЛЬФА’’ 
     *П’ЯТНИЦЯ
     17.00 – зустріч дітей 5-8 класів у спільноті ‘’СЕРЦЕ МАРІЇ’’ 18.30 – зустріч Спільноти ‘’Віри, Надії, Любові і матері їх Софії’’ 
     * СУБОТА
     18.00 – зустріч ‘’Української молоді Христової’’ 
     * НЕДІЛЯ
     12.00 і 14.30 – ‘’Недільна Школа’’ для учнів молодших класів. 18.00 – зустріч ‘’Біблійного гуртка’’ (в Церкві). 

     Для членів СПІЛЬНОТИ: Вівторок – особиста молитва за групу Прослави і групу творчості; Середа – особиста молитва і добровільний піст за СПІЛЬНОТУ. Ми разом, і разом нам тепліше…

Календар

«  Червень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Категорії розділу

Мои фотографии [9]
У цьому розділі зібрані персональні фото.
Моя родина [0]

Форма входу

Пошук

Наше опитування

Дайте оцінку сайту
Всього відповідей: 347

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2015 » Червень » 8 » Що маємо знати про храм і богослужіння?
09:30
Що маємо знати про храм і богослужіння?

 

 Богослужіння Таїнства Подружжя. Символізм чинів заручин і вінчання: Накладання вінців

          Священик звершує чин вінчання накладанням вінців на нареченого та наречену, благословляючи їх і тричі промовляючи: «Господи Боже наш, славою й честю вінчай їх».

          Покладання вінців на новоженців належить ще до античних поганських обрядів. Про це, зокрема пише Тертуліан (ІІ – ІІІ ст.), який різко критикує те, що християни перейняли поганський звичай одягати весільні вінки, і прирівнює таку поведінку до ідолопоклонства.

           Уперше про шлюбні вінці позитивно відгукуються кападокійські Отці. Чотири із послань Григорія Богослова присвячені весільним святкуванням. Послання згадують про весільні вінки та деякі аспекти шлюбної церемонії, які походили ще з античної традиції. Цікаво, що на думку Григорія Богослова, покладання вінців більше пасувало би здійснювати батькові нареченої, а не єпископові, завданням якого є благословити подружжя молитвами.

          Іван Золотоустий розкриває богословське розуміння покладання вінців, посилаючись на цитати зі Святого Письма (1 Кор 9, 25; Тим 4, 8). У своїй гомілії на І Послання до Тимотея він говорить: «Вінки на голови по другів покладають як знак перемоги. Молодим покладать на голови вінці, бо вони слідують до шлюбного ложа не переможені похоттю».

          Отож, символ покладання весільних вінців був християнізований і став основною дією, яка дала назву усьому чину – «вінчання». Крім письмових свідоцтв, є також багато зображень на християнських саркофагах, де Христос або божественна Десниця покладає вінець чи вінці на наречених.

          Більшість древніх літургійних книг при накладанні чи зніманні вінців подають слова псалма 8, 6: «Господи Боже, славою і честю вінчай їх», - які є й у сучасному чині подружжя. Проте існували й інші молитовні фрази, наприклад: «Отець благословляє, Син вінчає, Дух Святий освячує». Існують також і особливі молитви на одягання вінців, які не увійшли до сучасного требника.

          На жаль, сучасний візантійський обряд вінчання втратив цікаві і глибокі молитви, які не тільки розкривають суть обряду, а й збагачували духовно як молодих, так і усіх присутніх. Такі молитви збереглися у богослужіннях т. зв. дохалкедонських Церков. Наведемо приклад деяких із них.

          У західносирійському чині подружжя після покладання вінців на молодих священик читає молитву, у якій корони новоженців порівнюють із коронами апостолів і мучеників. У Коптійській Церкві вінці обов’язково повинні мати хрест і напис «Слава во вишніх Богові і на землі мир». Вони символізують усю історію спасіння. Дари, які люди отримали через воплочення і розп’яття, передають молодим через ці вінці. У коптів важливий троїчний аспект благословення на вінчанні: «Вінчай їх славою і честю, Отче. Амінь. Благослови їх, Єдинородний Сину. Амінь. Освяти їх, Душе Святий. Амінь». Вірменська Церква має свої цікаві традиції. Так, перед вінцями на голови молодим покладають червоно-білий шнур, що символізує кров і воду, які витекли з боку Спасителя. У контексті Служби це означає, що тільки той справді вінчається, хто перейде через Христові страсті: «Радуйся, Церкво свята, бо Христос – Цар неба – нині хрестом вінчає тебе».

          Отож, вінці у Східних Церквах є символом не тільки благословенного, славного і чесного союзу двох молодих людей, а й символом шлюбу між Христом і Церквою, який з одного боку, має стати прикладом для наслідування у новоствореній сімейній Церкві, а з іншого боку, свідчить про союз між Христом і молодою парою як представником усієї Церкви.  

          Відповідальний за рубрику: о. д-р Мирослав Думич

Переглядів: 536 | Додав: chortkiv | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]