Коли дому Господь не будує, даремно працюють його будівничі при ньому! 
  Коли міста Господь не пильнує, даремно сторожа чуває! (Пс.126:1)             
П'ятниця, 26.04.2024, 00:15 Вітаю Вас Гість!
ЧОРТКІВ ДУХОВНИЙ - сторінка духовного життя міста  Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Форум

УВАГА! ЗМІНИЛИСЬ РЕКВІЗИТИ ДЛЯ БЛАГОДІЙНИХ ВНЕСКІВ!

Анонс майбутніх подій


Життя парафії

    Церква Непорочного Зачаття Пречистої Діви Марії м. Чортків -це твоя парафія! 
    Пропонуємо тобі розпорядок життя нашої Церкви протягом тижня (раптом пригодиться ): 
    * ПОНЕДІЛОК 
    18.30 – зустріч ‘’Матері в молитві’’ в Церкві, і в домашніх групках. Кожного першого понеділка місяця – спільна зустріч всіх групок у Церкві. 18.30 – зустріч ‘’Братства Чоловіків Св. Йосифа’’ (в приміщенні ‘’КАРІТАСУ’’)
    * СЕРЕДА 
    Молитва за зцілення з мощами Св.Пантелеймона (після вечірньої Служби Божої)
    * ЧЕТВЕР
    18.30 – курс ‘’АЛЬФА’’ 
     *П’ЯТНИЦЯ
     17.00 – зустріч дітей 5-8 класів у спільноті ‘’СЕРЦЕ МАРІЇ’’ 18.30 – зустріч Спільноти ‘’Віри, Надії, Любові і матері їх Софії’’ 
     * СУБОТА
     18.00 – зустріч ‘’Української молоді Христової’’ 
     * НЕДІЛЯ
     12.00 і 14.30 – ‘’Недільна Школа’’ для учнів молодших класів. 18.00 – зустріч ‘’Біблійного гуртка’’ (в Церкві). 

     Для членів СПІЛЬНОТИ: Вівторок – особиста молитва за групу Прослави і групу творчості; Середа – особиста молитва і добровільний піст за СПІЛЬНОТУ. Ми разом, і разом нам тепліше…

Календар

«  Червень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Категорії розділу

Мои фотографии [9]
У цьому розділі зібрані персональні фото.
Моя родина [0]

Форма входу

Пошук

Наше опитування

Дайте оцінку сайту
Всього відповідей: 347

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2015 » Червень » 12 » Про свято Пресвятої Євхаристії
11:14
Про свято Пресвятої Євхаристії

Сьогодні по особливому Українська Греко-Католицька Церква відзначає празник Пресвятої Євхаристії. Варто зауважити, що у Сестри-Церкви, тобто у православних цього празника немає, бо воно є запозичене з латинської традиції. Причиною появи цього свята на Заході було те, що там, свого часу, була занедбана практика приступати до святого Причастя. І тому різні адорації і інші набожества до Пресвятих Тайнств, мали на меті розбудити ревність до Тайни Євхаристії.

1209 р. монахині – августинінці блаженній Юліані Лежській, було дано видіння в якому вона бачила повний місяць з плямами, ці плями вона витлумачила як брак свята Євхаристії в Церкві. Тому у 1264 р. папа Урбан VI оголосив це свято обов’язковим для цілої Церкви. (De Sacramento Corporis et Sanguinis Domini Nostri Jesu Christi). Воно увійшло у Мисал 1570р. під офіційною назвою Corpus Christi Infection. Святкування відбувались у другий четвер після Зіслання Святого Духа.

Отже, впровадження цього свята на Заході, у XIII ст. почало успішно розвиватися на теренах Русі, але була своя богословська інтерпретація цього свята – східна. До цього свята були додані різні набожества: адорації, поклоніння святим Тайнам у монстранціях.

Починаючи з XIV ст. на теренах Київської митрополії місіонері з Заходу на теренах нашої митрополії роблять все для того, щоби протистояти православним з їхніми “єретичними” поглядами, але саме свято Божого Тіла не прижилося на нашій землі, як і самі місіонарі. Але через певний проміжок часу у Східну Церкву таки проникає це свято, більш точно до нашої «Уніатської Церкви», також це свято приймають інші східні Церкви: вірмени, мелхіти, сирійці та інші…

Цікавим є те, що в артикулах Берестейської Унії є пункт де просять, щоб нас не змушували відбувати процесії з святими Тайнами, як це є у латинників, бо у нас є своя традиція поклоніння Святим Тайнам. У нашому обряді почитання Євхаристії є лише на Літургії і благословення Святими Тайнами є тільки після Причастя на Літургії. І нонсенсом є те, що у східній Церкві, може, інколи, відбуватися Адорація перед Святою Літургією. Основою Берестейської Унії було збереження нашого обряду. У XVIII ст. в наш обряд проникає багато латинських практик, які не були притаманними обрядовій практиці УГКЦ.

Замойський Синод (1720 р.) у своїх артикулах перелічує празники і серед них є свято Божого Тіла, якого ніколи раніше не було в календарі УГКЦ, синод під гріхом заказує в цей день не працювати, бути в церкві, вислухати проповідь і катихизу. Це свято спочатку практикувалося по василіанських монастирях. Богослужбові тексти цього свята уклали оо. василіани. Слідом за цим святом в УГКЦ з’явилися літанії, монстранції, суплікації, дзвіночки.

1891 р. провінційний синод УГКЦ, що відбувся у Львові, остаточно затвердив Свято Євхаристії у нашій Церкві. Головною особою на цьому синоді був о. Ісидор Дольницький, який був духівником Львівської Семінарії. В УГКЦ це свято називалося Божого Тіла до 40 – 50 років ХХ ст., оскільки відбувся перегляд церковних книг для УГКЦ і було надано теперішню назву, тобто Пресвятої Євхаристії.

Підготував о. Мирослав Думичдоктор літургійного богословія 

Переглядів: 577 | Додав: chortkiv | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]